Caixa Popular

Logo Banca Internet

 Español
Buscador

Més de 600 participants en el Case Hackathon d'ESIC Business & Marketing School i Caixa Popular04/10/2019

Preparats, llestos… va! Així començava, dijous passat 26 de setembre, la jornada non-stop del Hackathon Case organitzat pel campus de la Comunitat Valenciana d’ESIC Business & Marketing School i Caixa Popular. Els més de 600 alumnes participants, distribuïts en grups de 4 a 5 persones, van treballar, durant tota la vesprada, en idees innovadores amb l’objectiu de convéncer els jutges que la seua proposta mereixia encapçalar el procés de transformació digital i la millora del user experience (experiència d’usuari) de Caixa Popular.

Organitzats en 131 grups i dividits en més de 25 aules, els alumnes i les alumnes van començar la marató a les 16 h amb una introducció temàtica per part de l’equip d’ESIC i Caixa Popular. Després d’establir les pautes de desenvolupament de la jornada, tots els grups van anar als seus llocs de treball per treballar en un Canvas i en un Pitch Presentation de dos minuts que va permetre als coach seleccionar un total de 15 finalistes per a representar els seus grups i les seues idees.

Després de conéixer-se el nom dels 14 afortunats i afortunades, aquests van tindre un minut per a convéncer que la seua idea mereixia ser la guanyadora al jurat expert format per directius de Caixa Popular i ESIC, María Guijarro, Juan Gallur, Mar Mestre, Vicente Fort, José María García, Jaime Picher i Ximena Muñoz com a professora i experta en la realització de casos empresarials d’ESIC. Amb un saló d’actes ple, coachs emocionats en sentir el número del seu grup i participants ansiosos per conéixer els resultats, el jurat va fer lliurament de 6 mencions amb la mateixa puntuació final als grups del Degree in Global Marketing Management, de tercer del Grau en Comunicació i Relacions Públiques, i els cursos de primer, tercer i cinqué del Grau en International Business.

El segon premi, valorat en 500 € en formació, va ser atorgat al grup de quart curs d’Administració d’Empreses representat per José Cantó. El primer premi, valorat en 1.800 € en formació, va anar a parar a Alejandro Burgos i tot el seu grup, de quart curs de Comunicació i Relacions Públiques, després d’una presentació que va fer aplaudir tota la sala.

“Amb aquest tipus d’exercicis proporcionem als alumnes l’oportunitat de sentir-se còmodes en allò que és incòmode. Hi ha moments en què no saben per on han de conduir el projecte, han d’enfrontar-se a situacions amb molta incertesa, amb una gran quantitat d’informació, i han de saber destriar entre el que és rellevant i el que no”, assenyala María Guijarro, subdirectora corporativa d’Investigació en ESIC Business & Marketing School i directora d’IMAT, Simposi Internacional d’Innovació Aplicada, “així es coneix el món empresarial de debò, els reptes del dia a dia de les companyies”.

“La digitalització és una oportunitat per a acostar-se al públic jove i presentar Caixa Popular com una alternativa financera, pel seu model de banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent, que combina la tecnologia més moderna amb la banca de proximitat”, opina Juan Gallur, director de Banca Empresa de Caixa Popular.

Una jornada marcada pel treball, l’anàlisi i l’exigència en què no va faltar la diversió i el creixement personal. Sofia Rierol, alumna de segon curs del Grau en International Business i participant del repte, assegura que “el poc de temps que tenim per a desenvolupar el cas exigeix que col·laborem i treballem en grup per poder organitzar totes les idees; és una experiència molt interessant amb vista al nostre futur”.

Mabel Pisá, coach del cas, a més d’investigadora docent, ratifica el que s’ha dit abans i assegura que “la creativitat és una de les habilitats personals que es potencia en aquest tipus de reptes. La col·laboració és molt important per a poder resoldre de manera satisfactòria un cas real com el que proposen ESIC Comunitat Valenciana i Caixa Popular”.

Caixa Popular - Octubre 2019