Caixa Popular

Logo Banca Internet

 Español
Buscador

El Festival 10 Sentidos posa rostre a les seues bèsties22/02/2019

La imatge, que signa l'agència Player, descobreix el nostre costat més instintiu i apel·la al lema de la VIII edició del festival, ‘Bèsties’. El disseny proposa la interacció amb l'usuari, que haurà de rascar el rostre per a revelar l'animal que hi ha darrere.

El Festival 10 Sentidos, que compta amb l'impuls de Caixa Popular, posa rostre a les bèsties que seran protagonistes de la seua nova edició, que tindrà lloc al maig. La imatge gràfica d'aquest any, que signa de nou Player, descobreix el nostre costat més instintiu i apel·la al lema que aquest any sosté el festival, Bèsties. El Festival 10 Sentidos pretén reflexionar sobre el concepte de violència i generar un diàleg per a desmantellar el sistema violent i injust en el qual vivim.

Per a il·lustrar aquesta idea, l'agència valenciana s'ha inspirat en la idea de contenció, del que ocorre quan l'equilibri es torna violent. "Per a això hem plantejat una gràfica amb dues lectures a través d'un esquinçat; un gest molt visceral i salvatge", informen des de Player.

I així és com aquesta dinàmica ha estat traslladada al disseny del cartell, donant com a resultat una rèplica del mateix més desafiadora. "Ens interessa la transformació no controlada, l'impuls deslligat més primari de l'home", comparteixen els seus creadors. En la primera versió – que en realitat són dues, un home i una dona - veiem un rostre equilibrat aparentment desafiador i en la segona lectura, un gest animal en posició amenaçadora. No és la primera vegada que el Festival 10 Sentits aposta per un cartell múltiple; ja ho va fer a l'hora d'il·lustrar l'edició de 2018 amb un disseny que incloïa tres models diferents i amb el qual s'al·ludia a diferents col·lectius "invisibles".

Per a aconseguir arribar a aquesta segona versió és necessària la participació de l'usuari, que interactuarà amb la peça rascant la tinta mòbil del rostre per a així revelar l'animal que hi ha darrere. La tècnica d'impressió utilitzada respon a un desig de potenciar la idea d'ocultar els nostres impulsos deslligats més primaris.

L'exercici de descobrir allò que amaguem i apuntar-nos al que hi ha darrere encaixa amb el discurs de la pròxima edició del Festival 10 Sentidos. La cita amb les arts vives a València pretén aproximar-se, a través de la seua programació, a tota mena de contextos violents, amb la finalitat de destapar-los i denunciar-los.

Caixa Popular s'implica de nou com a patrocinador principal en aquest projecte i ha renovat el seu compromís un any més amb el Festival. L'entitat segueix compromesa a donar suport a aquesta cita que conjumina dues dels pilars fonamentals de la seua filosofia, la cultura i la implicació social i solidaritat.

Caixa Popular - Febrer 2019