Característiques i comissions
El compte de pagament bàsica és un compte no remunerat destinada a persones físiques majors d'edat que actuen amb un propòsit alié a la seua activitat comercial, empresarial, ofici o professió. Disposaràs d'un mig financer per a realitzar les operacions bàsiques, com ara ingressos i retirades d'efectiu des de l'oficina o en el caixer, transferències o domiciliació de rebuts.
El compte de pagaments bàsica té una comissió mensual màxima de 3€ que cobreix els següents serveis:
- Obertura, ús i tancament del compte.
- Depòsit de fons en efectiu en euros.
- Retirades de diners en efectiu en euros en les nostres oficines o caixers a Espanya o en altres Estats membres de la Unió Europea.
- Inclou fins a 120 operacions de pagament a l'any, en euros, dins de la Unió Europea: pagaments de rebuts domiciliats i transferències, incloses les transferències permanents, tant en oficines de Caixa Popular com en ruralvía.
- Si contractes una targeta de dèbit, s'inclouran també en la comissió els pagaments que realitzes amb ella, tant físics com en línia, dins de la Unió Europea.
En els casos en els quals considerem que el client es troba en situació especial de vulnerabilitat o en risc d'exclusió social, el compte serà gratuït, almenys durant els dos primers anys, a comptar des de la data de sol·licitud de la condició de gratuïtat.
(*)Exemple representatiu:
- TIN 0,00% y TAE -1,193% calculada per al supòsit d'exemple per a saldo diari de 3.000€mantingut durant un any, sense remuneració i amb una comissió de manteniment de 3,00€ mensuals.
- TIN 0,00% y TAE -0,718% calculada per a un supòsit d'exemple per a saldo diari de 5.000€ mantingut durant un any, sense remuneració i amb una comissió de manteniment de 3,00€ mensuals.
- TIN 0,00% y TAE 0,00% per a qualsevol supòsit d'exemple en situació de vulnerabilitat o risc d'exclusió social.
Objectius
Els objectius del compte de pagaments bàsica són els següents:
- Proporcionar accés als serveis bancaris bàsics a qualsevol persona física.
- Transparència i comparabilitat de les comissions aplicades als comptes de pagament.
- Facilitar el trasllat de comptes, tant dins d'Espanya com a la Unió Europea.
Tarifes
Criteris que determinen la situació de vulnerabilitat o de risc d'exclusió social
Per a determinar aquesta situacions, s'avaluarà la renda i el nombre de membres de la unitat familiar utilitzant l'Indicador de Rendes d'Efectes Múltiples (*IPREM).
Es considerarà dins d'aquest col·lectiu al client que no supere els següents llindars:
- Persones no integrades en cap unitat familiar: ingressos inferiors a dues vegades l'indicador públic de renda.
- Persones integrades en una unitat familiar amb menys de quatre membres: ingressos inferiors a dues vegades i mitja l'indicador públic de renda.
- Persones integrades en unitats familiars compostes per quatre o més membres, o que tinguen reconeguda la seua condició de família nombrosa: ingressos inferiors a tres vegades l'indicador públic de renda.
- Persones integrades en unitats familiars que tinguen en el seu si a una persona amb grau de discapacitat igual o superior al 33% (reconegut oficialment per resolució expedida per l'Institut de Majors i Serveis Socials o per l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma en la qual resideix): ingressos inferiors a tres vegades l'indicador públic de renda.
Si algun dels titulars fora víctima de tràfic o explotació sexual, quedarà exempt de complir els requisits anteriors d'ingressos econòmics bruts, computats anualment i per unitat familiar. Aquesta situació podrà acreditar-se a través del model unificat d'acreditació expedit pels serveis socials o entitat especialitzada en la matèria.
A més de l'anterior, es requereix que:
- No concórreguen titularitat, directa o indirecta, o dret real algun sobre béns immobles, exclosa l'habitatge habitual.
- Ni siguen titulars reals de societats mercantils, per part de cap dels membres que integren la unitat familiar.
Motius pel que es pot denegar l'obertura del Compte
Caixa Popular podrà denegar l'obertura d'un compte de pagaments bàsica si es produeix alguna de les següents situacions:
- Si no aportes la documentació requerida per Caixa Popular.
- Si l'obertura és contrària als interessos de Seguretat Nacional o d'ordre público.
- Si ja eres titular a Espanya d'un altre compte que et permeta disposar dels serveis bàsics, llevat que decidisques finalitzar el contracte amb l'altra entitat. En aquest cas, Caixa Popular pNo concórreguen titularitat, directa o indirecta, o dret real algun sobre béns immobles, exclosa l'habitatge habitual.odrà verificar-lo abans d'obrir el compte i fins i tot sol·licitar una declaració responsable signada.
Si per alguna d'aquestes causes consideràrem que no pot gestionar-se l'obertura del compte de pagaments bàsica, la decisió se li comunicarà al sol·licitant per escrit en un termini màxim de 10 dies.
En el cas que no estigues conforme amb la denegació de la teua sol·licitud, podràs posar-te en contacte amb nosaltres en el Servei d'Atenció al Client de Caixa Popular, a través dels següents mitjans:
- Correspondència Postal: Av. Juan de la Cierva, 9. Parc Tecnològic, 46980, Paterna (València)
- Telèfon: 96 131 82 82
- Fax: 96 131 81 82
- Correo electrònic: atencionalcliente@caixapopular.es
Una vegada rebuda la teua reclamació, el Servei d'Atenció al Client resoldrà en els 10 dies naturals següents l'admissió o no a tràmit d'aquesta, i disposarà d'un termini màxim de 2 mesos per a resoldre l'expedient des de la data en què la queixa o reclamació fóra presentada en el servei d'atenció al client o en alguna oficina oberta al públic o adreça de correu electrònic de Caixa Popular, excepte en aquells casos en els quals, per normativa, els terminis de resolució hagen de ser inferiors.
Durant aquest període de temps, no podràs acudir a altres vies judicials o arbitrals per a la resolució del mateix cas. Hauràs d'esperar que el Servei d'Atenció al Client haja dictat resolució.
Si la solució que t'ofereix Caixa Popular no et resulta satisfactòria, o si haguera transcorregut el termini màxim de dos mesos des de la presentació del teu escrit sense rebre resposta, podràs plantejar la teua reclamació davant el Servei de Reclamacions del Banc d'Espanya (Carrer Alcalá, 48 - 28014 Madrid- Telèfon 901 545 400), o través de la seua oficina virtual: https://clientebancario.bde.es.
Hauràs de tindre en compte que el citat organisme t'exigirà la justificació d'haver acudit prèviament al Servei d'Atenció al Client de l'entitat.
Informació útil per al teu coneixement