Característiques i comissions
El compte de pagament bàsica és un compte no remunerat destinada a persones físiques majors d'edat que actuen amb un propòsit alié a la seua activitat comercial, empresarial, ofici o professió. Disposaràs d'un mig financer per a realitzar les operacions bàsiques, com ara ingressos i retirades d'efectiu des de l'oficina o en el caixer, transferències o domiciliació de rebuts.
El compte de pagaments bàsica té una comissió mensual màxima de 3€ que cobreix els següents serveis:
- Obertura, ús i tancament del compte.
- Depòsit de fons en efectiu en euros.
- Retirades de diners en efectiu en euros en les nostres oficines o caixers a Espanya o en altres Estats membres de la Unió Europea.
- Inclou fins a 120 operacions de pagament a l'any, en euros, dins de la Unió Europea: pagaments de rebuts domiciliats i transferències, incloses les transferències permanents, tant en oficines de Caixa Popular com en ruralvía.
- Si contractes una targeta de dèbit, s'inclouran també en la comissió els pagaments que realitzes amb ella, tant físics com en línia, dins de la Unió Europea.
En els casos en els quals considerem que el client es troba en situació especial de vulnerabilitat o en risc d'exclusió social, el compte serà gratuït, almenys durant els dos primers anys, a comptar des de la data de sol·licitud de la condició de gratuïtat.
(*)Exemple representatiu:
- TIN 0,00% y TAE -1,193% calculada per al supòsit d'exemple per a saldo diari de 3.000€mantingut durant un any, sense remuneració i amb una comissió de manteniment de 3,00€ mensuals.
- TIN 0,00% y TAE -0,718% calculada per a un supòsit d'exemple per a saldo diari de 5.000€ mantingut durant un any, sense remuneració i amb una comissió de manteniment de 3,00€ mensuals.
- TIN 0,00% y TAE 0,00% per a qualsevol supòsit d'exemple en situació de vulnerabilitat o risc d'exclusió social.
Objectius
Els objectius del compte de pagaments bàsica són els següents:
- Proporcionar accés als serveis bancaris bàsics a qualsevol persona física.
- Transparència i comparabilitat de les comissions aplicades als comptes de pagament.
- Facilitar el trasllat de comptes, tant dins d'Espanya com a la Unió Europea.
Tarifes
Criteris que determinen la situació de vulnerabilitat o de risc d'exclusió social
Para determinar esta situaciones, se evaluará la renta y el número de miembros de la unidad familiar utilizando el Indicador de Rentas de Efectos Múltiples (IPREM).
Se considerará dentro de este colectivo al cliente que no supere los siguientes umbrales:
- Personas no integradas en ninguna unidad familiar: ingresos inferiores a dos veces el indicador público de renta.
- Personas integradas en una unidad familiar con menos de cuatro miembros: ingresos inferiores a dos veces y media el indicador público de renta.
- Personas integradas en unidades familiares compuestas por cuatro o más miembros, o que tengan reconocida su condición de familia numerosa: ingresos inferiores a tres veces el indicador público de renta.
- Personas integradas en unidades familiares que tengan en su seno a una persona con grado de discapacidad igual o superior al 33% (reconocido oficialmente por resolución expedida por el Instituto de Mayores y Servicios Sociales o por el órgano competente de la Comunidad Autónoma en la que reside): ingresos inferiores a tres veces el indicador público de renta.
Además de lo anterior, se requiere que:
- No concurran titularidad, directa o indirecta, o derecho real alguno sobre bienes inmuebles, excluida la vivienda habitual.
- Ni sean titulares reales de sociedades mercantiles, por parte de ninguno de los miembros que integren la unidad familiar.
Motius pel que es pot denegar l'obertura del Compte
Caixa Popular podrà denegar l'obertura d'un compte de pagaments bàsica si es produeix alguna de les següents situacions:
- Si no aportes la documentació requerida per Caixa Popular.
- Si l'obertura és contrària als interessos de Seguretat Nacional o d'ordre público.
- Si ja eres titular a Espanya d'un altre compte que et permeta disposar dels serveis bàsics, llevat que decidisques finalitzar el contracte amb l'altra entitat. En aquest cas, Caixa Popular podrà verificar-lo abans d'obrir el compte i fins i tot sol·licitar una declaració responsable signada.
Si per alguna d'aquestes causes consideràrem que no pot gestionar-se l'obertura del compte de pagaments bàsica, la decisió se li comunicarà al sol·licitant per escrit en un termini màxim de 10 dies.
En el cas que no estigues conforme amb la denegació de la teua sol·licitud, podràs posar-te en contacte amb nosaltres en el Servei d'Atenció al Client de Caixa Popular, a través dels següents mitjans:
- Correspondència Postal: Av. Juan de la Cierva, 9. Parc Tecnològic, 46980, Paterna (València)
- Telèfon: 96 131 82 82
- Fax: 96 131 81 82
- Correo electrònic: atencionalcliente@caixapopular.es
Una vegada rebuda la teua reclamació, el Servei d'Atenció al Client resoldrà en els 10 dies naturals següents l'admissió o no a tràmit d'aquesta, i disposarà d'un termini màxim de 2 mesos per a resoldre l'expedient des de la data en què la queixa o reclamació fóra presentada en el servei d'atenció al client o en alguna oficina oberta al públic o adreça de correu electrònic de Caixa Popular, excepte en aquells casos en els quals, per normativa, els terminis de resolució hagen de ser inferiors.
Durant aquest període de temps, no podràs acudir a altres vies judicials o arbitrals per a la resolució del mateix cas. Hauràs d'esperar que el Servei d'Atenció al Client haja dictat resolució.
Si la solució que t'ofereix Caixa Popular no et resulta satisfactòria, o si haguera transcorregut el termini màxim de dos mesos des de la presentació del teu escrit sense rebre resposta, podràs plantejar la teua reclamació davant el Servei de Reclamacions del Banc d'Espanya (Carrer Alcalá, 48 - 28014 Madrid- Telèfon 901 545 400), o través de la seua oficina virtual: https://clientebancario.bde.es.
Hauràs de tindre en compte que el citat organisme t'exigirà la justificació d'haver acudit prèviament al Servei d'Atenció al Client de l'entitat.
Informació útil per al teu coneixement