
En temes de ciberseguretat, hi ha una regla clau: si et sembla rar... és que no som nosaltres.
Pren nota dels recursos més utilitzats i aprén a detectar ràpidament un frau

Canals més utilitzats
Els TOP 4 són correu electrònic, SMS, WhatsApp i trucada telefònica. Així que para atenció a qui t’envia un correu electrònic o des de quin número es posen en contacte amb tu.

Missatges d’urgència
No hi ha res per a de seguida. Els ciberdelinqüents volen que t’afanyes perquè no tingues temps de pensar massa. Et diran que ha sorgit un problema urgentíssim, que accedisques a un enllaç per solucionar-ho... I que si no fas el que et diuen poden quedar els teus comptes bloquejats o perdre l’accés. Ni cas!.

Dades personals
No dones les teues dades personals, claus, ni data de caducitat de la teua targeta... Si nosaltres necessitem les teues dades per a alguna cosa, ho farem després d’un procés d’identificació previ i a través d’altres vies.

Faltes d’ortografia
Paraules en un altre idioma, caràcters estranys, faltes d’ortografia... Són detalls lleus que poden donar-te pistes que no som nosaltres.

Fenòmens estranys
Un premi que no esperaves o una paga d’algun organisme oficial caiguda del cel? Ho sentim, però si sembla massa bo... és un frau. No dones dades per a acceptar un Bizum! I si, per exemple, tens problemes amb la targeta SIM o et quedes sense línia telefònica, contacta amb la teua companyia per veure què passa.

Precaució i defensa
Tres últims consells: tingues l’antivirus en els teus dispositius actualitzat, no accedisques a la teua banca en línia a través de wifis obertes i no compartisques les teues contrasenyes ni claus de signatura.
En resum, sempre que hi haja alguna cosa que et faça sospitar és millor que contactes amb nosaltres abans de fer cap moviment