• Caixa Popular

    Garantia de seguretat

    Garantia de seguretat

Recorda, des de Caixa Popular mai et demanarem usuaris, claus, dades de targetes ni altres dades bancàries per email o SMS

La seguretat és la nostra aposta més forta. Per això, disposem de mesures que garanteixen la confidencialitat de les comunicacions i protegeixen les teues dades en les transaccions que fas per Internet.

Però la seguretat també depén de tu. Informa't de totes les nostres mesures i recomanacions.

 

Seguretat mòbil

El teu telèfon mòbil és com un xicotet ordinador que també està exposat a riscos de seguretat. Tingues en compte els següents consells que t'ajudaran a protegir el teu telèfon:

Icono de redes seguras

 

1. Connecta't només a xarxes que són 100% segures

Icono de mensajes no seguros

 

2. No accedisques a enllaços que t'arriben per missatges al mòbil

Icono de activacion de alertas

 

3. Activa les teues alertes per a estar informat dels teus moviments

Icono de claves de datos bancarios

 

4. No emmagatzemes claus o dades bancàries en el teu telèfon

Icono bloqueo de pantalla

 

5. Activa l'accés per emprenta de Ruralvía

Icono antivirus movil

 

6. Instal·la i actualitza un antivirus en el teu dispositiu

Icono actualizar app

 

7. Actualitza periòdicament la teua app de Ruralvía

icono cerrar sesion

 

8. Utilitza el botó de tancar sessió quan desconnectes la teua app de Ruralvía

Icono bloqueo de pantalla

 

9. Activa el bloqueig de pantalla de la teua terminal

Icono de contacto

 

10. Contacta amb la teua entitat en cas de robatori o pèrdua del teu telèfon

 

I recorda seguir també aquests consells quan utilitzes les nostres apps de Ruralvía mòbil, Ruralvía pay, Ruralvía el meu negoci...

Seguretat en Ruralvia

Atacs més freqüents

  • Phising

    NO RESPONEU MAI A CAP CORREU ELECTRÒNIC QUE SOL·LICITE LA VOSTRA CONTRASENYA RURALVÍA

    Els intents de frau a clients de diferents entitats financeres, mitjançant el correu electrònic, han proliferat recentment. El phishing o pesca és una de les modalitats més utilitzades.

    • Aquesta tècnica de frau consisteix en la utilització de diferents mètodes per a suplantar una identitat (com la d’una entitat financera) convidant els destinataris a introduir les seues claus secretes, dades personals i informació dels seus productes financers en formularis falsos amb la finalitat d’emmagatzemar-les i utilitzar-les posteriorment.

    • Aquesta suplantació es pot dur a terme mitjançant SMS, telefonada, correu electrònic i pàgines web o finestres emergents. El mitjà més habitual de dur-la a terme és per correu electrònic, a través del qual es convida els clients a prémer un enllaç que els portarà a una pàgina web falsa que simula l’original de l’entitat bancària. En connectar-se al web fraudulent, se’ls sol·licita les dades financeres o personals. Per aquest motiu, NO heu de respondre a cap correu electrònic que sol·licite la vostra contrasenya de Ruralvía, les dades de les vostres targetes financeres, etc.

    • Aquestes accions fraudulentes es posen a disposició de la Guàrdia Civil o la Policia Nacional quan es coneixen per investigar-les posteriorment.

    • En aquest sentit, els nostres clients han de saber que la nostra entitat no sol·licita ni sol·licitarà MAI claus secretes o dades dels seus productes, com el número de la targeta, ni per correu electrònic, ni en persona, ni per via telefònica. Els codis d’autorització d’operacions han d’utilitzar-se únicament dins de l’entorn segur de Ruralvía.

    Us resumim les preguntes que cal fer-se per a detectar un correu que intenta estafar-nos:

    • El contingut és sospitós? Sigueu previnguts davant dels correus que diuen que provenen d’entitats bancàries amb missatges dubtosos, com ara que el vostre compte ha sigut bloquejat o cancel·lat per problemes tècnics, que anul·le una transferència que no hàgeu fet, que torne un abonament que no us correspon, etc.

    • L’escriptura és correcta? Si hi ha errades en el text, com ara faltes semàntiques, paraules amb símbols estranys, frases mal redactades, etc., sospiteu de la fiabilitat del correu.

    • El correu va personalitzat? La vostra entitat coneix el vostre nom. Si rebeu comunicacions anònimes dirigides a “Notificació a usuari” o “Benvolgut amic”, és un indici que cal anar alerta.

    • Cal fer una cosa urgentment? Si ens obliga a prendre una decisió en poc de temps, no és bon senyal. Contrasteu amb la vostra entitat si la urgència és real o no.

    • L’enllaç és real? Observeu si el text de l’enllaç coincideix amb l’adreça a què apunta.

    • Qui envia el correu? Si rebeu la comunicació d’una bústia de correu del tipus @gmail.com o @hotmail.com, alerta!

    • Quin tipus d’informació us demanen? Si us sol·liciten dades dels vostres productes bancaris i dades personals, com el telèfon mòbil, el NIF, etc., podria ser un correu fraudulent.

    En cas de dubte, i sense facilitar cap dada financera, cal posar-se immediatament en contacte amb el nostre servei d’atenció al client 91 334 67 80 | 900 822 670.

    Per a obtindre més informació, podeu accedir a les pàgines http://www.osi.es i http://www.incibe.es avalades pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, que proporcionen recomanacions, guies i eines gratuïtes amb què es pot navegar de manera més segura.

    Smishing

    NO PROPORCIONEU DADES BANCÀRIES MITJANÇANT SMS

    La pesca per SMS o Smishing és una variant del phising tradicional que, en compte d’enviar correus electrònics, utilitza els missatges SMS.

    Mitjançant l’ENVIAMENT DE MISSATGES SMS al mòbil, s’intenta convéncer l’usuari perquè visite una pàgina fraudulenta o telefone a un número amb l’objectiu d’obtindre les seues claus de banca electrònica, dades financeres (com el número i el PIN de la targeta) o informació personal. També pot tindre altres propòsits: com ara, vendre productes o serveis falsos, infectar el dispositiu mòbil amb un virus, etc.

    Alguns EXEMPLES de pesca per SMS o smishing podrien ser:

    • Telefoneu-nos immediatament al número 9X XXX XXX en relació amb una restricció recent en el vostre compte. Gràcies.

    • Envieu-nos la documentació següent: còpia de la vostra targeta de coordenades i la vostra targeta bancària, i anoteu també el pin en el correu XXXXXXXXXXXXXXXXX.

    • Estimat client, la vostra targeta VISA ha sigut bloquejada per seguretat vostra. Per a desbloquejar-la, visiteu urgentment el web XXXXXXXXXXXX i completeu els passos. Teniu 24 h.

    Us oferim uns quants consells bàsics per a evitar ser víctima d’una pesca per SMS:

    • No accediu a cap enllaç que arribe mitjançant SMS, especialment si desconeixeu el número telefònic del remitent.

    • No proporcioneu usuaris, claus, dades bancàries o personals mitjançant SMS. Si rebeu un missatge que us sol·licita aquestes dades, desconfieu-ne i poseu-vos en contacte amb la vostra entitat.

    • Manteniu-vos informats de les tècniques i les modalitats d’estafes que s’utilitzen per a enganyar els usuaris.

    • No emmagatzemeu informació personal o bancària en el mòbil, com ara claus d’accés a la vostra banca multicanal, coordenades de signatura, PIN de la targeta, etc. Els virus poden transmetre aquestes dades sensibles als estafadors.

    En cas de dubte, i sense facilitar cap dada financera, cal posar-se immediatament en contacte amb el nostre servei d’atenció als client 91 334 67 80 | 900 822 670.

    Per a obtindré més informació, podeu accedir a les pàgines http://www.osi.es i http://www.incibe.es avalades pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, que proporcionen recomanacions, guies i eines gratuïtes amb què es pot navegar de manera més segura.

    Virus informàtics

    NO ÒBRIGA ARXIUS ENVIATS PER REMITENTS DESCONEGUTS

     Atacs de virus informàtics:

    • Els virus informàtics són programes que s'instal·len en el PC, Tauleta o telèfon intel·ligent d'un usuari sense el permís o coneixement del propietari amb finalitats maliciosos, com robar o destruir informació.

    Conseqüències dels virus:

    • Esborrat d'informació
    • Robatori d'informació
    • Suplantació d'identitat
    • Pèrdues econòmiques

    Símptomes de dispositius infectats:

    • Realització d'operacions més lentament
    • Increment del temps en l'execució i càrrega de programes
    • Disminució puntual i/o permanent de forma no justificada, de l'espai lliure en el disc dur i de la memòria RAM disponible
    • Aparició de programes desconeguts en la memòria

    Vies d'Entrada:

    • Correu electrònic
    • SMS
    • Dispositius d'emmagatzematge externs (memòries USB, discos durs, targetes de memòria, etc.)
    • Descàrrega de fitxers
    • Pàgines web “malicioses”
    • Xarxes Socials

    Mesures de Protecció:

    • Siga prudent en visitar llocs webs desconeguts i vigile la descàrrega de fitxers o programes.
    • No emmagatzeme ni execute en el seu dispositiu programes dels quals no conega el seu origen.
    • Tinga al dia el seu sistema operatiu a les últimes actualitzacions.
    • Busque sempre el prefix https:// en la direcció del lloc web.
    • Utilitze un sistema antivirus incorporant “tallafocs” (Firewall) i un sistema “antiespía” (Spyware) i mantinga'ls permanentment actualitzats.
    • Verifique els documents que haja pogut rebre de l'exterior (via correu electrònic, disquet, download, etc.) amb l'antivirus.
    • Mai execute un programa ni seguisca un enllaç que li arribe per correu electrònic o SMS i semble estrany ni participe en missatges en cadena.
    • La informació és clau per a identificar els riscos i poder combatre'ls. Procure estar al dia de les amenaces que circulen.
    • Visite periòdicament pàgines de seguretat dels fabricants dels programes que utilitze.
    • Faça còpies de seguretat amb certa freqüència, per a evitar la pèrdua de dades importants.
    • Utilitze eines de seguretat (mesures per a eliminar amenaces conegudes i/o incidències ocorregudes) o Plugins de seguretat per al navegador:
    • Programes de bloqueig de finestres emergents.
    • Programes de bloqueig de bàners
    • Programes anti-span
    • Programes anti-frau
    • Utilitze el sentit comú. Siga previngut davant qualsevol cosa que li semble sospitosa.

    En cas de dubte, i sense facilitar cap dada financera, és necessari posar-se immediatament en contacte amb el nostre servei d'atenció a clients 91 334 67 80 | 900 822 670.

    Per a més informació, pot accedir a les pàgines http://www.osi.es i http://www.incibe.es avalades pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, que proporcionen recomanacions, guies i eines gratuïtes amb les quals navegar més segur.

Seguretat en targetes i comerços

Recomanacions d’ús
Recomanacions d’ús

Conega totes les recomanacions d'ús per a aconseguir la major seguretat en Targetes i Comerços.

 

Assegurances
Assegurances

Per a preservar la màxima seguretat de totes les operacions les targetes de Caixa Popular incorporen una ASSEGURANÇA D’ÚS FRAUDULENT.

 

Pagament segur per Internet
Pagament segur per Internet

Caixa Popular reforça la seguretat de les compres en línia amb el servei de PAGAMENT SEGUR PER INTERNET.

 

Servei d’alertes
Servei d’alertes

Activeu l’alerta de targetes i estareu INFORMATS A l’INSTANT DE TOTS ELS MOVIMENTS que realitze.

 

Comerç electrònic
Comerç electrònic

Oferir els màxims elements de seguretat per als nostres comerços i els seus clients és una de les nostres prioritats.

 

Seguretat en targetes i comerços
Seguretat en targetes i comerços

Gaudi de tots els avantatges que li ofereixen les targetes de Caixa Popular amb total seguretat. 

 

  • Seguretat en ruralvía

    En ruralvía treballem perquè els nostres clients utilitzen els nostres serveis de banca digital amb total seguretat.